Često zanemarivani, posebno u današnje vreme kada se sve vrti oko milenijalaca, pripadnici generacija koju čine bejbi bumeri su jedinstven segment turističke industrije, budući da su naviknuti na tradicionalno gostoprimstvo, a opet žele da se što bolje upoznaju sa modernim, digitalizovanim pogodnostima. Ova „starija generacija“ sa prihodima koji im u sadašnjem periodu života stoje na raspolaganju za putovanja više nego ikad ranije, u kombinaciji sa željom da „vide što više sveta“, bejbi bumere nijedan ugostitelj ne sme da previdi. Ovako stoje stvari u razvijenom svetu.
Tokom poslednjih nekoliko godina, milenijalci su u fokusu različitih istraživanja i analiza, pa tako i onih koji rade turističke organizacije. Njihovo specifično ponašanje na putovanjima i zavidna kupovna moć intrigiraju ugostitelje širom sveta, koji se na sve načine trude da definišu njihove preferencije i zasluže njihovo poverenje.
Ti mladi ljudi vrlo su uticajni, ali svi koji se bave turizmom a usmereni su samo na ono što žele milenijalci – prave ogromnu grešku, jer nipošto ne treba potceniti bejbi bumere. Rođeni u periodu između 1946. i 1964. godine, oni tačno znaju šta hoće i traže autentično, sećanja vredno turističko iskustvo krojeno po njihovim potrebama.
Za one koji ne poznaju njihove navike, evo devet najvažnijih karakteristika starije i srednje generacije kad je u pitanju njihov stil putovanja:
Starija generacija ima novca za putovanja
Bejbi bumeri imaju sve tri stvari koje su potrebne da biste putovali: vreme, novac i želju. Prema AARP Travel’s 2019. Boomer Travel Trends, oni su planirali da do kraja 2019. godine odu na 4-5 putovanja, što u svojim zemljama, što po inostranstvu, i da na njima potroše više od 6.600 dolara, što je za 20 do 50 odsto više novca od onog koji kada negde otputuju troše milenijalci ili oni koji pripadaju generaciji X.
Bejbi bumere od viška glava ne da ne boli, nego vole sve što je „apgrejdovano“
Osim što više troše na putovanjima, oni rado biraju i duža putovanja, još bolji smeštaj od prvobitno planiranog i mnogo kupovine tokom razgledanja. Samim tim, oni su sjajna prilika za personalizovane ponude i aranžmane, što ugostiteljima automatski donosi veće prihode – ili barem ako znaju da se dodvore bejbi bumerima.
Uz to, stariji turisti su fanovi aktivnog odmora, pa su skloni aktivnostima poput planinarenja, igranja golfa, degustacija vina…
Verni su tradicionalnom ugostiteljstvu
Dok milenijalci sve više traže alternativne vidove smeštaja kao što su apartmani ili kuće koje nudi Airbnb, bejbi bumeri i dalje ostaju verni hotelima i motelima, što je za njihove vlasnike odlična prilika da ostanu konkurentni na tržištu.
Uprkos tome što su otvoreni za razne tehnološke pogodnosti koje im danas stoje na raspolaganju, bejbi bumeri su skloniji standardnim načinima komunikacije, i to na prvom mestu ličnoj. Prema jednom istraživanju koje se bavilo robotizovanim uslugama u hotelskom smeštaju, 62,2 odsto onih koji su rekli da bi bili jako srećni da ih koristi bili su milenijalci, dok je 69,6 ispitanika koji su se izjasnili kao ne preterano uzbuđeni zbog toga bili bejbi bumeri.
Čeznu za digitalnim detoksom
Kada odlaze na putovanja, bejbi bumeri želi da isključe telefone i slobodno vreme provedu družeći se sa porodicom ili upoznavajući lokalnu kulturu. Prema AARP-u, procenjeno je da će na međunarodnim putovanjima 54 odsto putnika koji su bejbi bumeri koristiti telefon, dok će na domaćim ostati onlajn čak 92 odsto njih, ali samo da bi bacili pogled na elektronsku poštu ili napravili neku fotografiju – i ništa više od toga.
Oni jesu tehnološki pismeni, ali nisu zavisni od savremene tehnologije, zbog čega cene sve te prednosti interneta i mobilnih telefona, ali ih ne zanimaju 24 sata dnevno.
Obožavaju autentičnost
I bejbi bumeri i milenijalci vole da upoznaju lokalne običaje mesta na koja putuju, ali je ta tendencija rasprostranjenija među starijom generacijom, pa čak 50 odsto njih pokazuje sklonost ka isprobavanju tuđih domaćih kuhinja, upoznavanju tuđe tradicije i ispitivanje kulturnih različitosti.
Zahtevaju luksuz
Pored autentičnih iskustava, bejbi bumeri posebno interesovanje pokazuju za luksuzna putovanja. S obzirom na njihov značajni budžet kojim raspolažu na putovanjima, to ne treba ni da vas čudi, kao ni podatak da su oni odgovorni za 80 odsto luksuznih troškova na putovanjima. Bez obzira na to, oni ipak traže najbolju moguću ponudu, pa čak 95 odsto njih pre nego što rezervišu put žele da se uvere da su za svoj novac dobili najbolju moguću varijantu.
Žele tehnologiju prilagođenju njima
Iako manje zainteresovani za unapređene tehnologije, ona je bejbi bumerima i dalje važna, pa tako 85 odsto njih koristi internet za planiranje svojih putovanja. Koristeći tehnologiju kao pogodnost, a ne potrebu, bejbi bumeri žele interfejs prilagođen onome što im je potrebno, kako na desktopu, tako i na mobilnom telefonu.
Ovo treba da imaju u vidu svi ugostitelji koji žele da privuku pripadnike generacije bejbi bumera, i da im omoguće da njihovu ponudu na svojim uređajima vide pregledno, jasno, uz detaljne informacije, lak postupak rezervacije i jednostavnu navigacionu strukturu.
Važne su im opcije na mobilnim telefonima
Prema još jednom od istraživanja potreba i sklonisti turista širom sveta, 68 odsto bejbi bumera koristi pametne telefone, 55 odsto ima i tablete, dok 55 odsto njih smatra da je pametan telefon i te kako koristan na putovanjima. U prevodu – iako im je kompjuter draži, bejbi bumerima je bitno i kakvo iskustvo imaju sa mobilnim telefonom.
Imaju spisak destinacija koje moraju posetiti za života
Dokaz sistematičnosti bejbi bumera je i to što im je na prvom mestu razloga za putovanje na određenu destinaciju to što je baš to odredište na spisku mesta koje moraju posetiti, po mogućstvu negde gde će provesti kvalitetno vreme sa voljenom osobom. Ukratko, obilazak sveta bejbi bumerima je glavni motiv za putovanja.