Kompanija Eurolines, čiji logo na autobusima je veoma prepoznatljiv i u našoj javnosti, upravo je u postupku likvidacije.
Posle 35 godina rada, baš danas ovaj francuski transportni gigant stavlja ključ u bravu. Tome je navodno prethodila njegova prodaja nemačkoj grupi FlixBus prošle godine, ali i pandemija korona virusa.
Predstavnici sindikata pak tvrde da je pandemija novom vlasniku samo izgovor za otpuštanja. Oni kažu da se situacija zapravo pogoršala nakon preuzimanja ove kompanije i da su otkazi bili planirani i pre pandemije.
Naime, novi vlasnik je promenio način rada ove kompanije. Njeno poslovanje je “racionalizovano” tako što je prestala da zapošljava nove vozače i kupuje autobuse, već se ponašala kao posrednik između putnika i drugih transportnih kompanija. Podizvođačima je plaćala manje od tržišne cene, što je privlačilo samo kompanije lošijeg kvaliteta. Drugim rečima, Eurolines se “uberizovao”.
Prema pisanju Pledgetimes-a, ovo međutim nije prvo takvo preuzimanje koje je sproveo FlixBus. To je već uradio sa Megabusom, koji je takođe potom bankrotirao.
Sada se istorija ponavlja. Krajem kuna pokrenut je i bankrot kompanije Eurolines ali je sud zahtevao da ona nastavi da radi još jedan mesec. Posle toga, kompanija će se vrlo verovatno ugasiti.
Izvor: Biznis i finansije