Ryanair nije odgovoran za kašnjenje leta koje je uzrokovano štrajkom kabinskog osoblja, presudio je sud u Dablinu.
Iako je bilo za očekivati, sud je presudio u korist Ryanair-a u sporu sa putnikom kome je ova lowcost kompanija odbila da isplati odštetu zbog kašnjenja.
Putnik je podneo tužbu protiv irskog low-cost avio prevoznika tražeći odštetu za kašnjenje koje je prouzrokovano štrajkom unutar ove kompanije u skladu sa regulativom Evropske Unije Evropske unije EU 261/2004 (EU261) koja se odnosi na odštetu aviokompanija putnicima u slučajevima kašnjenja ili otkazivanja letova.
Podsećamo, irska niskotarifna aviokompanija je u septembru prošle godine otkazala 250 letova zbog štrajka osoblja u nekoliko evropskih zemalja, što je prouzrokovalo mnoga i kašnjenja. Kabinsko osoblje ove aviokompanije je i u julu prošle godine stupilo u štrajk otkazavši 600 letova u Belgiji, Portugalu i Italiji, a potom i u avgustu, kada je otkazano njih 396 – u Nemačkoj 250 letova, u Belgiji 104, a u Irskoj i Holandiji po 42.
U obrazloženju presude dablinskog suda navedeno je da je štrajk je bio van kontrole kompanije Ryanair, što se može podvesti pod specifičnu višu silu, te da se kompanija ne može smatrati odgovornom za kašnjenje letova.
Ova presuda je slična kao i presuda suda u Barseloni kojom je odlučeno isto, tako da je Ryanair pozdravio donetu odluku i naveo da je u štrajku učestvovao manji broj kabinskog osoblja što je prouzrokovalo operativne probleme na koje kompanija nije mogla da utiče.
Ryanair posluje u 37 zemalja na ukupno 86 aerodroma, a pretprošle godine su prevezli 130 miliona putnika.