Venecija će naplaćivati ulaz svim turistima koji žele da je posete i to od 1. jula 2020. godine. Posetioci će morati da plate najmanje tri evra, objavila je gradska uprava.
Ova mera je uvedena kao borba protiv prekomernog turizma (overtourism) i sve je češća među najpoznatijim turističkim destinacijama. Tako samo ove godine, pored Venecije, Japan, Novi Zeland, Bali, Edinburg i Amsterdam su uveli ili najavili uvođenje različitih vrsta boravišnih ili drugih taksi, kako bi probali da stanu na put prevelikoj navali masovnih posetilaca.
Mera koja će se primenjivati u Veneciji odnosi se na jednodnevne izletnike i putnike s kruzera, ali ne i na one koji borave u hotelima. Ovakva vrsta naplate najavljena je još početkom ove godine, ali je njena primena odložena zbog tehničkih poteškoća.
Tri evra nije jedinstvena cena takse, jer će one rasti u zavisnosti od dela sezone, te se može očekivati da takse će porasti na šest do osam evra tokom špica sezone.
Iz gradske uprave Venecije još razrađuju načine naplate takse, ali sigurno je da oni koji u grad pokušaju da se "prošvercuju" suočiće se s kaznama od 100 do 450 evra.
Masovni turizam dugogodišnji je problem Venecije, iako je i njen najveći izvor prihoda. Smatraju ga glavnim krivcem za porast cena nekretnina i pad broja stanovnika. Slično se dešava i u drugim evropskim gradovima koji su turističke meke kao što je npr. Pariz. Grad Amsterdam je već uveo najviše takse u Evropi.
Po podacima iz 2016. godine, Venecija ima više jednodnevnih turista, oko 82.000, nego što ima stanovnika. Broj žitelja Venecije je sa 100.000, koliko ih je bilo sredinom 70-ih godina prošlog veka, pao na 53.000.
Gradonačelnik Luiđi Brugnaro smatra da bi ova šema naplate mogla biti model za ostale evropske gradove koji muku muče s prekomernim turizmom. "Uveren sam da su ovakve mere samo početak suzbijanja masovnog turizma", izjavio je on. Tim Ferhurst, generalni sekretar neprofitne Evropske turističke asocijacije, na najavu ovih mera od raznih gradova širom Evropa izjavio je da "ne treba oporezivati ljude koji vam pomažu da platite račune", međutim izgovori mnogih gradova su da će se povećanjem ovakvih taksi doprineti očuvanju kulturne baštine koja je ugrožena masovnim turizmom, kao i da će se poboljšati turistička infrastruktura.
Problem sa merama za obuzdavanje turizma je u javnom uvidu u način na koji se prihod od taksi troši, dok je drugi problem – skuplja putovanja.