Vesti

Vidi Srbiju, evo još vaučera

Ekskurzije po Srbiji

Promotivna kampanja „Izaberi svoju avanturu – vidi Srbiju“ u organizaciji TOS-a je počela. Zbog zabrane putovanja građanima Srbije zapravo ništa drugo ne preostaje.

Kada su počele prve prognoze o načinu oporavka turizma, svi stručnjaci su se složili da će se prvo oporaviti lokalni turizam, što se pokazalo kao tačno – bar prema rečima direktroke TOS-a Marije Labović koja je izjavila za Tanjug da po komunikaciji sa lokalnim turističkim organizacijama i pružiocima usluga smeštaja vide da je zaista interesovanje veliko, naročito kada su u pitanju seoska domaćinstva i etno sela. „Mislimo da će se u 2020. zatražiti mesto više kada je seoski turizam u pitanju, ali isto tako mislimo da će planinski centri i naše banje imati veliku pažnju“, rekla je direktorka.

Ovog leta, u fokusu promotivne kampanje TOS-a, su domaći turisti – zbog preporuka stručnjaka, da se u skladu sa epidemiološkom situacijom ostane u zemlji. Domaći turisti su tokom prošle godine ostvarili oko 60% noćenja – 6,062.921 noćenja (7% više u odnosu na 2018. godinu), a poslednjih godina je sve veći broj naših građana, koji odmor provode u Srbiji. Tome je značajno doprinela i podela vaučera za putovanje u zemlji, koje dodeljuje ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija. S obzirom na to da je odlukom Vlade, ove godine dodeljeno najpre 160 000, pa potom dodatnih još 400 000 vaučera, u TOS-u smatraju da je njihov zadatak da građanima daju preporuke gde da putuju po Srbiji, ali i da pozovu pružaoce usluga smeštaja da se prijave za prihvatanje vaučera.

„Cilj kampanje je da građanima Srbije pokažemo da su u Srbiji svaki, korak, staza, sokak ili zaveslaj, nova avantura. Osim najposećenijih destinacija poput Zlatibora, Kopaonika, Vrnjačke Banje i Sokobanje, tu su i mnoge druge neotkrivene destinacije koje svojom lepotom nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Odlučili smo da obilaskom Srbije i upoznavanjem sa njenim lepotama – na licu mesta, u saradnji sa lokalnim turističkim organzacijama, našim građanima predstavimo prirodne lepote, kao i kulturno-istorijske znamenitosti. Da se podsetimo šta je sve u Srbiji na listi UNESCO-a i da prođemo putevima rimskih imperatora“, kažu u Turističkoj organizaciji Srbije.

Labović je izrazila nadu da će bolja epidemiološka situacija u zemlji doprineti tome da se domaći turisti odluče za putovanje kroz Srbiju. „To pokazuje da s pravom možemo da očekujemo da će veliki broj domaćih turista putovati i odlučiti se za odmor u Srbiji. Mi ćemo tome kroz našu letnju kampanju posebno da posvetimo pažnju i ona će biti usmerena samo na domaće turiste“, rekla je Labović i dodala da će letnja kampanja biti jako interesantana, a imaće za cilj da pomogne građanima da se lakše odluče gde letovati u Srbiji.

Srbija
Planinski turizam će doživeti bum

Stanje u srpskom turizmu

Stanje u srpskom turizmu, s obzirom na pandemiju korona virusa, nije sjajno. Labović je istakla da je još rano donositi konačnu ocenu, ali trenutni podaci pokazuju da je u prvom kvatalu turizam ostvario pad u broju dolazaka turista za nešto više od osam odsto, a kada su noćenja u pitanju onda je oko dva odsto i dodala da veći procenat pada kod stranih, nego kod domaćih turista.

„Moram da napomenem da nas ne zavara ova cifra, jer kada kažete minus osam odsto, ne zvuči preterano strašno, ali je činjenica da je je rezultat januara i februara gde smo imali odličan porast i dolazaka i noćenja turista“, istakla je ona i ukazala da gledano prema rezultatima iz januara i februara, ova godina bila bi rekordna za srpski turizam.

Što se tiče održavanja manifestacija u zemlji one će zavisiti od epidemiološke situacije, odnosno od predloga epidemiloga i propisa koji budu na snazi, ali u ovom trenutku sve manifestacije su otkazane, te prema rečima direktorke Labović i organizatori manifestacija će morati da procene da li se isplati da organizuju te manifestacije u nekom drugom terminu, tu govorimo o onim manifestacijama koje su u ovom trenutku otkazane.

Navela je da će tek naknadno biti odlučeno da li će se manifestacije održati do kraja godine u drugom terminu, ili će sve biti pomereno za sledeću godinu.

Pratite nas na društvenim mrežama: Instagram, Facebook i Twitter i budite obavešteni o dešavanjima iz oblasti putovanja, turizma, ekologije i kulture.

Pretplati se
Obavesti o
guest

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare