Putnici koji koriste usluge avioprevoznika bi uskoro mogli da budu mereni pre svakog leta, budući da njihova telesna težina nije bez značaja kada je u pitanju emisija ugljenika i zarada aviokompanija.
Ova ideja došla je iz britanskog tehnološkog startapa koji tvrdi da ima rešenje za smanjenje emisije ugljenika, kao i uštedu aviokompanija.
U pitanju je firma Fuel Matric koja predlaže da se putnici mere upotrebom izvesnih podmetača za pritisak, kada dođu da se čekiraju, slično kao kada se meri čekirani prtljag.
Svrha ovog zadiranja u kilažu je da se precizno izračuna količina goriva neophodna za let, ograničavajući prekomerni trošak. Avkio kompanije već koriste izvesne trikove kako bi stigle na vreme i uštedele gorivo, ali ova mera je, reklo bi se – ekstremna.
Međutim, aviokompanije trenutno računaju ukupnu težinu svojih putnika koristeći procene u odnosu na njihov pol, pa se tako za muškarce uzima da su u proseku teški 88 kilograma, za žene 70, a decu 35.
Iako se radi o samo jednom procentu goriva koji se trenutno uludo troši, ukoliko bi bila primenjena nova tehnologija, širom sveta bi se moglo uštedeti skoro milijardu dolara svake godine.
Punije osobe očigledno da nemaju sreće u ovoj fazi kapitalizma. Tako, pored toga što u nekim državama plaćaju skuplje zdravstveno osiguranje, na Santoriniju im je zabranjeno da jašu magarce, a pitanje je da li će se ovaj trend nastaviti.
– Ne sugerišemo da bi ljudi trebalo da stoje na vagama, ali bi aerodromi mogli da koriste podmetače pritiska u delu za uslužno čekiranje torbi, rekao je izvršni direktor kompanije Fuel Matric Nik Brejzner objašnjavajući da bi, nakon provere težine torbe, sistem mogao da upita putnika da li stoji na podmetaču pritiska, a ukoliko on pritisne „da“, njegova težina bi bila izmerena i prosleđena aviokompaniji – naravno, uz maksimalno poštovanje privatnosti.
Fuel Matric je, navodno, u pregovorima sa nekoliko aviokompanija i aerodroma u vezi pružanja svojih usluga. Pitanje diskriminacije ćemo ostaviti za drugi put, jer iako smo svi rođeni jednaki – izgleda da se razlikujemo po težini, visini, obimu, precima i poreklu, a to se sve može naplatiti kroz neko ekonomsko opravdanje, što je pitanje trenutka.