Duguročni najam smeštaja preko Booking.com i Airbnb platformi je novost u svetu pandemije poznatog nam virusa. Kako epidemiološka situacija ne jenjava, tako se ove platforme prilagođavaju potrebama tržišta.
S obzirom na sve veću potrebu i želju mušterija da se otisnu daleko od sredina u kojima se očas posla može zakačiti virus, Booking.com je uveo mogućnost najma dugoročnog smeštaja putem svoje platforme u želji da izađe u susret svima koji žele da rade sa sigurnijih mesta. Dakle, digitalni nomadi su u fokusu, a na ruku im ide sve veća digitalizacija poslovanja u IT i svim drugim industrijama.
Najam smeštaja na nedeljnom i mesečnom nivou
Tako je Booking.com uveo mogućnost vlasnicima nekretnina da prikažu cene najma na nedeljnom i mesečnom nivou.
Uslovi su za nedeljni minimalni boravak bude bar sedam dana, dok mesečni minimalni boravak treba da bude bar 28 dana.
Iako se i do sada mogao iznajmiti smeštaj na duže, Booking.com formiranjem ovakvog modela želi ojačati svoje poslovanje, ali i iskoristiti trenutnu situaciju gde mnogi stanovi i kuće zvrje prazni, a njihovi vlasnici se odlučuju za dugoročno izdavanje – preko oglasa, kako bi sanirali štetu zbog nemanja konstantnog priliva gostiju.
Ni Airbnb nije mutav
Airbnb se još u aprilu usredsredio na dugoročni najam smeštaja sa fokusom na digitalno nomadstvo, u cilju iskorišćavanja trenda dugoročnog najma nekretnina za rad sa udaljenih mesta.
Tako je početkom juna ova kompanija izvestila da su se rezervacije za mesečne boravke „znatno uvećale“, navodeći sve veći interes za konceptom „rad od bilo kuda“, odnosno „daj bilo kakvu šupu samo da pobegnem odavde“.
Međutim, Airbnb u svom izveštaju nije naveo nikakve brojke u smislu povećane tražnje odim što je „znatna“, ali je naveo da više od 6 miliona unosa na njihovoj platformi prihvata mesečni zakup, dok više od polovine smeštaja nudi popust za duži najam.
U cilju promocije i nutkanja ove nove usluge, Airbnb je osvežio stranicu svog sajta kako bi istakao nove mogućnosti dugoročnog najma digitalnim nomadima.
„Olakšavamo pretraživanje, a takođe pomažemo domaćinima da razumeju ovaj tip boravka i način korištenja dok s druge strane olakšavamo gostima da nađu pravi smeštaj za njihove potrebe“, navode u kompaniji Airbnb.
Biti u trendu i formirati trendove je osnov modernog poslovanja i tu ove dve kompanije, koje trpe značajne gubitke zbog nedostatka putovanja i samim tim i gostiju, prednjače i pokušavaju da se pozicioniraju na višu poziciju u nadi da će im se isplatiti kada pandemija Covid-19 prođe.
Međutim, neke stvari treba shvatiti i kao jednostavan marketing i praćenje drugih trendova – dnevno političkih. U tu svrhu se Airbnb bori protiv diskriminacije što na rasnoj osnovi, što na težinskoj osnovi, dok mu s druge strane evropski gradovi dišu za vratom zbog nelojalne konkurencije i poslovanja na granici legalnosti.