Vesti

Odmori sa celom familijom sve popularniji

Plaža, putovanje, odmor

Tradicionalan pojam porodičnog odmora je možda evoluirao tokom godina, ali nova istraživanja pokazuju da je „multigeneracijsko putovanje“ popularno kao i ranije. U nedavno sprovedenoj anketi na ovu temu, 83 odsto ispitanika složilo se da su odmori sa „celom familijom“ roditeljima, bakama, dekama, decom i/ili braćom i sestrama izuzetno prijatno iskustvo, toliko da je čak 75 odsto njih reklo da planiraju da ga ponove.

Multigeneracijsko putovanje definiše se kao turistički aranžman koji uključuje najmanje tri generacije iste porodice, a o takvom iskustvu u pomenutoj anketi govorilo je 670 ljudi koji su sa autorima podelili svoje stavove o ovom vidu putovanja.

Na osnovu njihovih odgovora formiran je opis prosečnog putovanja više generacija u familiji: u pitanju je sedmodnevni put u Španiju, koji je svakog od 5 do 10 članova porodice u julu koštao između 280 i 560 evra, a do odredišta su putovali avionom, nakon čega su se smestili u hotelu.

Britancima je, nakon sopstvene domovine, omiljena evropska destinacija Španija

Domaći teren ili inostranstvo?

Sedam od desetoro onih koji su putovali sa pripadnicima starijih i mlađih generacija od svoje navelo je da je to bilo van njihove zemlje. Od onih inostranih u koje su odlazili, najčešće se pominjala Španija koja je bila odabrana destinacija u 43 odsto putovanja po Evropi, dok se Britanci u trećini slučajeva nisu mnogo udaljavali od svoje domovine, budući da su odlazili samo do Jugozapadne Engleske, u kojoj su se u proseku zadržavali od četiri do šest dana, putovali kolima i odsedali u privatnom smeštaju.

Posle Španije, najpopularnije su bile Francuska, SAD, Grčka, Turska, Portugal, Italija, Dubai i Kipar, dok su u Britaniji, posle Jugozapadne Engleske, najpoželjnije bile Severna Engleska, Vels i Škotska.

PROČITAJ:  Privatno ostrvo kao statusni simbol
Engleska
Od domaćih destinacija najveći Britanaca odlučilo se za Jugozapadnu Englesku

Prijatelji ili porodica?

Na čuđenje onih koji su imali manje sreće sa krvnim srodnicima koji su im pripali, samo 23 odsto ispitanika reklo je da bi na ovakvo putovanje radije otišli sa prijateljima nego porodicom, uprkos generacijskom jazu u strukturi onih koji su ovako odgovorili: takođe iznenađujuće, sa porodicom radije nego prijateljima putovao bi tek jedan od deset pripadnika generacije bejbi bumera (starosti 55 ili više godina), dok bi ovakav izbor napravilo 35 odsto ispitanika koji pripadaju Generaciji Z (mlađih od 24 godine).

Prijatelji, ručak, zabava, proslava
Sa porodicom radije nego prijateljima putovao bi tek jedan od deset pripadnika generacije bejbi bumera

Sa porodicom u apartman ili hotel?

Među generacijama čiji su stavovi ispitivani, postoji dobrana podeljenost između ove dve opcije, sa jednim izuzetkom koji bi se mogao nazvati pravilnošću: polovina bejbi bumera izrazila je jasnu sklonost ka privatnom smeštaju u posedu porodice i prijatelja ili onom hotelskom.

Između ostalog, anketa sprovedena na temu zajedničkog odmora pripadnika više generacija ukazala je na još neke zanimljivosti:

  • 42 odsto ispitanika verovalo je da su baš oni glavnokomandujući na zajedničkom odmoru sa porodicom, bilo da je u pitanju izbor destinacije ili organizacija samog putovanja i izbor slobodnih aktivnosti, dok je nešto manje od 13 odsto smatralo da bi tu ulogu trebalo da preuzme njihov partner. Od ovih koji su podrazumevali da su oni vođe puta, 45 odsto bile su žene.
  • Većina posmatranih putovanja, tačnije 67 odsto njih, trajala je barem nedelju dana i u 56 odsto slučajeva koštala manje od 500 funti (561 evro) po osobi.
  • Kao glavne kriterijume prilikom izbora destinacije ispitanici su najčešće navodili vremenske prilike i jednostavnost organizacije celog aranžmana, najmanje se oslanjajući na predloge na koje su nailazili na internetu, što znači da su najmanji uticaj na njih imale društvene mreže.
PROČITAJ:  Ulaznice za grčke muzeje: kupovina ulaznica online i cene
Putovanje, odmor
Kao glavne kriterijume prilikom izbora destinacije ispitanici su najčešće navodili vremenske prilike i jednostavnost organizacije celog aranžmana
  • Kada je od njih zatraženo da svojim rečima opišu iskustvo multigeneracijskog putovanja, ogromna većina izdvojila je kao najjači utisak činjenicu da je to bila prilika da provedu posebno kvalitetno vreme sa svojom porodicom. Pojedini su naglasili da ovakvi aranžmani sa više članova porodice različitih starosnih uzrasta čine da počnete da cenite tuđu predstavu o dobrom odmoru i tome šta on znači za njih, budući da pomaže da stvari sagledate iz drugačijeg – tuđeg – ugla.
  • Među ovako tolerantnim turistima najmanje je bilo onih iz Generacije Z čijih je 66 odsto pripadnika smatralo da je prilično teško uskladiti potrebe i želje cele grupe. Putovanje sa više članova porodice različitih godina 21 odsto ispitanika opisalo je kao stresno, ali samo jedan odsto kao dosadno.
  • Skoro polovina učesnika u anketi već planira odmor u 2019. godini, a 60 odsto njih istaklo je da na njihovu odluku najviše utiče potreba za provođenjem vremena sa voljenima.
60 odsto ispitanika istaklo je da na njihovu odluku najviše utiče potreba za provođenjem vremena sa voljenima
60 odsto ispitanika istaklo je da na njihovu odluku najviše utiče potreba za provođenjem vremena sa voljenima
  • S druge strane, i vrlo očekivano, među onima koji se groze ovakve ideje najviše ima pripadnika Z generacije, nasuprot čijih 23 odsto predstavnika stoji samo 6 odsto bejbi bumera koji se nikada ne bi odlučili za ovakav turistički aranžman.
  • U skladu s tim, najviše pripadnika Generacije Z (35 odsto njih) radije bi putovalo sa prijateljima, sa čim se slaže 26 odsto Milenijalaca i 10 odsto bejbi bumera.
  • Najviše ispitanika u ovom režimu je putovalo dva puta u protekle tri godine.
  • Oni koji su na ovom odmoru proveli više od 15 dana mahom su putovali u inostranstvo, tj. van granica Evrope – 86 odsto njih, gde je 90 odsto ispitanika, po osobi, trošilo više od hiljadu evra.
Pratite nas na društvenim mrežama: Instagram, Facebook i Twitter i budite obavešteni o dešavanjima iz oblasti putovanja, turizma, ekologije i kulture.

Pretplati se
Obavesti o
guest

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare