Sistem e-ulaznica implementiran na 11 turističkih lokacija i muzeja u Grčkoj, povećao je prihode za 10,01 odsto u drugoj polovini 2018. godine, u odnosu na isti period 2017. dok je na svim lokacijama, ukupno, skočio za 7,16 odsto, saopštilo je Ministarstvo kulture, navodeći podatke grčkog zavoda za statistiku (ELSTAT).

Podaci zavoda pokazuju da se u periodu jul-decembar 2018. godine broj posetilaca na tih 11 lokacija i muzeja povećao za 16,31 odsto, i za 6,85 odsto na svim lokacijama zajedno.

E-ulaznica je kao pilot program prvobitno pokrenuta u junu prošle godine, a trenutno se koristi za kupovinu ulaznica na 11 popularnih arheoloških lokaliteta i muzeja na Atici, Kritu i Peleponezu, uključujući i Akropolj, Knosos, Arheološki muzej Heraklion i arheološko područje i muzej drevne Mesine. Slična rešenja prodaje ulaznica putem interneta postoje i u našem okruženju, gde Nacionalni park Plitvice ovim putem pokušava da ograniči broj posetilaca.

Drevna Mesina

Oni koji žele da posete ove lokalitete bez čekanja u redu, treba da posete sajt etickets.tap.gr, na kom mogu kupiti ulaznice onlajn.

Ministarstvo trenutno radi na proširenju sistema e-ulaznica na druge kulturne i arheološke lokacije, pri čemu će prioritet biti Nacionalni arheološki muzej, Muzej kraljevske grobnice u Vergini, kao i spomenik u Solunu.

Za sistem onlajn izdavanja ulaznica izdvojen je budžet od 1,2 miliona evra, uz podršku Nacionalne banke Grčke i Fondacije Stavros, koja će pokriti troškove održavanja za prve dve godine rada.

Vaš komentar

Pratite Daljine.rs i na Fejsbuku, na Tviteru i na Instagramu.

12Shares