Niskotarifni avio-prevoznik Ryanair poručio je putnicima da izbegavaju korišćenje servisa za poređenje cena avio-karata nakon što su ostvarili poslednju pobedu na sudu, ovaj put u Nemačkoj, protiv servisa Skyscanner. Postupak, doduše, još nije gotov, ali privremena mera suda u Hamburgu je na snazi.
Povodom spora protiv servisa Skyscanner privremenom merom je odlučeno da je prikazivanje cena letova sa skrivenom nadoknadom koja prikazuje veće cene nego na sajtu kompanije Ryanair.com – nezakonito. Istim rešenjem je odlučeno da ovaj servis ne sme prikazivati ukupne troškove leta bez prikaza provizije Skyscanner-a, kao i cena za čekirani prtljag koje su veće od stvarnih troškova Ryanaira.
Pored toga, privremeno je zabranjeno kompaniji Skyscanner.de da Ryanair-u dostavlja lažne adrese elektronske pošte putnika.
„Pozdravljamo odluku suda u Hamburgu koja će nam pomoći da zaštitimo naše mušterije od skrivenih troškova na sajtu Skyscanner.de, čime ćemo obezbediti da naši putnici dobiju najniže cene avio-karata koje se mogu naći samo na Ryanair.com“, izjavio je Keni Džejkobs iz kompanije Ryanair povodom presude i dodao da je kompanija pokrenula mnoge postupke širom Evrope kako bi sprečili da kupci njihovih avio-karata plaćaju nepotrebne dodatne troškove sa neovlašćenih veb sajtova i da time obezbede da Ryanair ima tačne kontakt podatke putnika kako bi dobili tačne informacije u vezi sa njihovim letom.
„Još jednom pozivamo potrošače da izbegavaju sajtove koji samo preuzimaju sadržaj poput Skyscannera i da rezervišu direktno na sajtu kompanije Ryanair koji je jedino mesto za pronalazak najnižih cena avionskih karata Ryanair-a i sa potpuno transparentnim prikazom cene za prateće usluge kao što je prtljag“, istakao je i dodao da mnogi slični servisi stvaraju probleme i Ryanair-u i putnicima jer ne prikazuju tačne informacije niti ih ažuriraju na vreme, što je dovelo do mnogih propuštenih letova i drugih problema.
Skyscanner ima pravo žalbe na ovo rešenje, a u izjavi za medije iz kompanije su naveli je da oni putnicima ne naplaćuju nikakve naknade ili provizije i da će nastaviti da rade u najboljem interesu putnika jer se trude da im pruže najveći mogući izbor.