Vesti

Turizam u Srbiji u gubitku milijardu evra, ali domaće destinacije doživljavaju zlatno doba

Uvac, foto: Tanja Tepavac

Turizam je najveći gubitnik pandemije korona virusa u Srbiji, sa gubitkom koji se procenjuje na milijardu evra. Povećano interesovanje domaćih turista za seoski turizam ovog leta je pokazalo da su kapaciteti domaćinstava ograničeni. Zato se u uslovima pandemije menjaju prioriteti u turističkom razvoju. Više će se raditi na povećanju kapaciteta i na poboljšanju sadržaja u seoskom turizmu, rekla je resorna ministarka Tatjana Matić, a prenosi Tanjug.

Domaći turizam je najviše pogođen pandemijom korona virusa, a gubici u tom sektoru iznose oko milijardu evra, izjavila je danas ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.

Ona je kazala da je, bez obzira na krizu izazvanu epidemijom, potencijal Srbije u turizmu ogroman i da je domaći turizam u nepovoljnoj situaciji doživeo procvat, a da su domaće destinacije doživele bum.

Hoteli u gradovima su najviše pogođeni

„Država je još na početku godine donela nekoliko ključnih mera, pre svega Uredbu o zamenskim putovanjima jer su turističke agencije bile u problemu, oko 85 miliona evra aranžmana je bilo ugovoreno. U trenutku kada se shvatilo da će turistička sezona propasti, država je pomogla da agencije ne bankrotiraju“, rekla je Matić.

Istakla je da je veliku podršku države dobio sektor hotelijerstva i da je 312 hotela u 68 mesta u Srbiji dobilo pomoć od 10,5 miliona evra uz pojašnjenje da je reč o subvencijama od 350 evra po ležaju i 150 po smeštajnim jedinicima.

Matić je dodala da su najviše pogođeni hoteli u velikim gradovima, dok su banje i planine doživeli neku vrstu procvata.

Seoski turizam nema kapaciteta

Prema njenim rečima, menjaju se prioroteti u domaćem turizmu u epidemiološkim uslovima i sve više dobijaju na značaju destinacije u kojima porodice mogu da se izoluju i u kojima ima sadržaja u prirodi za planinarenje, pešačenje, biciklizam…

Ona je navela da se ove godine ispostavilo da su u seoskom turizmu ograničeni smeštajni kapaciteti na čemu će se, kaže, raditi u narednom periodu, kao i na sadržaju jer turisti očekuju da imaju aktivnosti tokom odmora.

“Naši građani vole da putuju, a Srbija odavno zavredela da postane i našim građanima jedna od omiljenih destinacija. Ranije nismo dovoljno razvijali domaći turizam, a od 2012. smo počeli više da radimo na njegovom potenciranju i razvoju infrastrukture”, rekla je Matić.

Naslovna fotografija: Tanja Tepavac

Daljine.rs na društvenim mrežama

Ukoliko vam se sviđa naš sadržaj pratite Daljine.rs na društvenim mrežama