Vesti

Turizam u Srbiji u gubitku milijardu evra, ali domaće destinacije doživljavaju zlatno doba

Uvac, foto: Tanja Tepavac

Turizam je najveći gubitnik pandemije korona virusa u Srbiji, sa gubitkom koji se procenjuje na milijardu evra. Povećano interesovanje domaćih turista za seoski turizam ovog leta je pokazalo da su kapaciteti domaćinstava ograničeni. Zato se u uslovima pandemije menjaju prioriteti u turističkom razvoju. Više će se raditi na povećanju kapaciteta i na poboljšanju sadržaja u seoskom turizmu, rekla je resorna ministarka Tatjana Matić, a prenosi Tanjug.

Domaći turizam je najviše pogođen pandemijom korona virusa, a gubici u tom sektoru iznose oko milijardu evra, izjavila je danas ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.

Ona je kazala da je, bez obzira na krizu izazvanu epidemijom, potencijal Srbije u turizmu ogroman i da je domaći turizam u nepovoljnoj situaciji doživeo procvat, a da su domaće destinacije doživele bum.

Hoteli u gradovima su najviše pogođeni

„Država je još na početku godine donela nekoliko ključnih mera, pre svega Uredbu o zamenskim putovanjima jer su turističke agencije bile u problemu, oko 85 miliona evra aranžmana je bilo ugovoreno. U trenutku kada se shvatilo da će turistička sezona propasti, država je pomogla da agencije ne bankrotiraju“, rekla je Matić.

Istakla je da je veliku podršku države dobio sektor hotelijerstva i da je 312 hotela u 68 mesta u Srbiji dobilo pomoć od 10,5 miliona evra uz pojašnjenje da je reč o subvencijama od 350 evra po ležaju i 150 po smeštajnim jedinicima.

Matić je dodala da su najviše pogođeni hoteli u velikim gradovima, dok su banje i planine doživeli neku vrstu procvata.

Seoski turizam nema kapaciteta

Prema njenim rečima, menjaju se prioroteti u domaćem turizmu u epidemiološkim uslovima i sve više dobijaju na značaju destinacije u kojima porodice mogu da se izoluju i u kojima ima sadržaja u prirodi za planinarenje, pešačenje, biciklizam…

Ona je navela da se ove godine ispostavilo da su u seoskom turizmu ograničeni smeštajni kapaciteti na čemu će se, kaže, raditi u narednom periodu, kao i na sadržaju jer turisti očekuju da imaju aktivnosti tokom odmora.

“Naši građani vole da putuju, a Srbija odavno zavredela da postane i našim građanima jedna od omiljenih destinacija. Ranije nismo dovoljno razvijali domaći turizam, a od 2012. smo počeli više da radimo na njegovom potenciranju i razvoju infrastrukture”, rekla je Matić.

Naslovna fotografija: Tanja Tepavac

Daljine.rs na društvenim mrežama

Ukoliko vam se sviđa naš sadržaj pratite Daljine.rs na društvenim mrežama
Pratite naše objave
Bez Instagrama se ne može
Čitajte šta tvitujemo

Komentarišite

Komentarišite

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.