Turska do 2023. godine planira da privuče preko 75 miliona turista godišnje i tako ostvari 65 milijardi dolara prihoda od turizma po godini.
Uz rad na podizanju kvaliteta i održivosti, ovaj ambiciozni cilj Turska želi da postigne značajnim povećanjem ulaganja u promociju. Ulaganja u marketinške aktivnosti biće više od deset puta nego prošle godine, a to pokazuju ciljevi revidirane Turističke strategije za 2023. koju je Turska objavila 2007. godine.
Ciljevi su ambiciozni s obzirom da je prošle godine Tursku posetilo oko 40 miliona turista koji su ostavili 29,5 milijardi dolara turističkog prihoda, ali na promet u poslednjih nekoliko godina značajan uticaj je imala geopolitička situacija koja im je snizila i cene i prihode, odnosno pad vrednosti turske lire.
Samo je Istanbul u prvih pet meseci 2019. godine posetilo 5,42 miliona turista, a najviše posetilaca je došlo iz Nemačke, Rusije i Irana.
Prema podacima Svetske turističke organizacije (WTO), Turska je na šestom mestu u svetu po broju turista i na 14. u pogledu prihoda od turizma. Turska ne haje na probleme masovnog turizma, te je u prvih sedam meseci 2019. godine ugostila više od 24,69 miliona stranih turista, pokazuju podaci turskog Ministarstva kulture i turizma.
U odnosu na 2018. godinu to je rast od 14,1 odsto, te će se nova strategija bazirati na povećanju prihoda i novim tržištima.
Planira se povećanje prihoda kroz rast potrošnje po posetiocu sa 65 prosečnih dolara dnevno u prošloj godini na ambicioznih 86 dolara u 2023. godini.
Najveća novost je značajno povećanje budžeta za promociju, za što će biti zadužena nedavno osnovana Turska agencija za promociju i razvoj turizma. Iznos je već u ovoj godini povećan sa 18 miliona dolara na 72 miliona dolara u 2019. godini.
Agencija će 2020. godine za promotivne aktivnosti raspolagati sa 180 miliona dolara, a do 2023. godine sa čak 220 miliona dolara.