AirBnB, platforma za kratkoročnan najam smeštaja, uvodi novi protokol čišćenja smeštaja nazvan „pojačana inicijativa čišćenja“. Njegova primena će početi u maju, a uključuje vremenski period od 24 sata između rezervacija.
Ovaj novi protokol čišćenja nije obavezan za vlasnike objekata, ali gosti će moći da vide koji domaćini učestvuju u inicijativi čišćenja u rezultatima pretrage na platformi, što treba da doprinese budućim gostima da se osećaju sigurnije.
Na blogu kompanije AirBnb se navodi da je ovo prvi sveobuhvatni standardizovani protokol za čišćenje i sanitarnu zaštitu u industriji najma smeštaja na kome je radio i američki Centar za kontrolu i prevenciju bolesti i drugi istaknuti stručnjaci. Što se tiče privatnog sektora, bile su uključene kompanije iz sektora ugostiteljstva i medicinske higijene, kao što je Ecolab.
Airbnb preporučuje svim domaćinima koji žele da iznajmljuju smeštaj da postupaju u skladu su sa najnovijim informacijama o virusu COVID-19, kao i da će biti stalno na raspolaganju vodećim medicinskim stručnjacima i vlastima. Kada je krenula pandemija virusa korone, gosti su počeli da otkazuju svoja putovanja, a samim time i rezervacije na ovoj platformi.
Rešenje do koga se došlo u ovoj kompaniji je da standardizuju mere čišćenja i da ih ponude svim domaćinima koji iznajmljuju smeštaj putem njih. Tako, ovaj protokol za čišćenje sadrži spisak odobrenih proizvoda koje će domaćini morati da koriste. Ukoliko domaćini ne mogu da se pridržavaju protokola za čišćenje, mogu da odluče da koriste ono što kompanija naziva buffer za rezervaciju. Tada domaćini prihvataju da njihov smeštaj ostane slobodan, odnosno neiznajmljen – osim za čišćenje – tokom 72 sata. Isto vreme čekanja od 24 sata važi pre čišćenja celih zgrada i nove rezervacije.
AirBnB je od početka pandemije u velikom problemu zbog značajnih otkazivanja gostiju i postavilo se pitanje da li će i kako izjamljivači kao domaćini biti obeštećeni. U početku se nije bilo plana za obeštećenje, ali je AirBnB odlučio da isplati ukupno 250 miliona dolara kako bi pomogao domaćinima koji trpe štetu zbog praznog smeštaja.
Isto tako, AirBnB je produžio i vreme otkazivanja smeštaja od 14. marta i 31. maja i uveo novu politiku otkazivanja rezervacija.