Vesti

Akropolj u Atini ostvario prihod od 60 miliona evra

Akropolj Atina

Akropolj u Atini je najposećeniji lokalitet u Grčkoj i tokom 2023. godine posete su donele su prihod od 60 miliona evra, izjavila je ove nedelje grčka ministarka kulture Lina Mendoni.

„Nakon prošlogodišnjih izmena usluga i sistema elektronske prodaje karata za Akropolj, uspostavljenog 2018. godine, prihodi od poseta ovom lokalitetu su u stalnom porastu… sa 46 miliona evra u 2022. godine na 60 miliona evra u 2023. godini“, rekla je ona u obraćanju grčkom parlamentu ove nedelje.

Mendoni je odgovarala na postavljeno pitanje u vezi sa planovima za upravljanje gužvom na arheološkim lokalitetima, uključujući posebnih zona za posetioce prošle jeseni koje su uvedene sa ciljem da se olakša turistički saobraćaj ka Akropolju, mestu svetske baštine Uneska.

Prema studijama integrisana zaštita spomenika ne dozvoljava da dnevni limit posetilaca Akropolja pređe 20.000 ljudi, a prošle godine su probno uvedene četiri vremenske zone za posetu Akropolju, kojima je ograničen broj posetilaca.

PROČITAJ:  Ulaznice za grčke muzeje: kupovina ulaznica online i cene

Cena ulaznica za Akropolj i druge lokalitete i muzeje u Grčkoj biće povećana

Govoreći o povećanju cena ulaznica za arheološka nalazišta, spomenike i muzeje, Mendoni je izjavila da će nova politika cena stupiti na snagu u aprilu 2025. godine, „kako turoperatori i posetioci ne bi bili iznenađeni“.

Ministarka je kazala da nova politika prodaje karata „ne radi ništa drugo nego sledi logiku i dobru praksu drugih evropskih zemalja, iako su cene u poređenju sa onima za odgovarajuće spomenike u drugim zemljama i dalje znatno niže u Grčkoj“.

Cena ulaznica za Akropolj u Atini i druge lokalitete ove vrste u Grčkoj od 1. aprila 2025. godine iznosiće 30 evra.

Ministarka je dodala da nova politika cena „služi društvenoj prirodi kulturnog dobra uz povećanje prihoda Organizacije za upravljanje i razvoj kulturnih resursa (ODAP) sa ciljem reinvestiranja sredstava u kulturne projekte i akcije“.

Grčko ministarstvo kulture povećaće svoju politiku cena za oko 350 lokacija i muzeja pod svojim nadzorom u pogledu povećanja broja poseta i dostupnosti opcija elektronske prodaje karata. Mendoni je više puta istakla da su karte za grčke lokacije već veoma niske u poređenju sa evropskim prosekom.

PROČITAJ:  Velika sportska takmičenja uglavnom ne povećavaju turizam

Izvor: gtp.gr, naslovna fotografija: Uroš Nedeljković

Pratite nas na društvenim mrežama: Instagram, Facebook i Twitter i budite obavešteni o dešavanjima iz oblasti putovanja, turizma, ekologije i kulture.

Pretplati se
Obavesti o
guest

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare