Vesti

Spavački turizam: Gde otići i dobro se naspavati

Spavački turizam

Nedostatak sna, odnosno želja za spavanjem, sve više je cilj mnogih turista i putnika. Odlazak negde samo radi spavanja je svojevrsna industrija. Spavački turizam je kao deo wellness industrije dostigao 4,2 milijarde dolara u 2019. godini, a tadašnji plan je bio da u narednim godinama broj „spavača“ poraste.

Mnogi se utrkuju u „spavačkom biznisu“, od kruzera do avio-kompanija i naravno – hotela. Tako, hoteli širom sveta ulaze polako „u posao sa spavanjem“, odnosno svojim gostima nude uslove u kojima se mogu dobro naspavati.

U junu 2023. godine, najveći pretraživač na svetu, a to je Google, zabeležio je najviše pretraga na internetu o tome kako bolje spavati. Očigledno je da je nedostatak sna sve veći problem savremenog čoveka, te su savremeni ljudi pojam „kako se naspavati“ i „zašto su stalno umorni“ pretraživeli više nego ikada.

PROČITAJ:  Airbnb promoviše smeštaje sa najboljom ocenom

Hoteli za spavanje

Naravno, onima sa nedostatkom sna odgovoreno je na način koji je očekivan. Pojavili su se hoteli koji gostima nude dobar san i reklamiraju se kao mesta gde će se gost dobro naspavati.

Međutim, šta mogu ponuditi hoteli nenaspavanaim gostima? Neki hoteli nude različite terapije za dobar san, ali i – veštačku inteligenciju, kako god se ona koristila u ove svrhe ili služila kao reklama u eri vrhunca marketinške popularnosti.

Neki hoteli opremaju sobe u minimalističkom stilu, odnosno u njima nema televizora, telefona, čak ni – prozora. Cilj je da gostu spavaču ništa ne odvlači pažnju dobrog sna, a uredništvu Daljine.rs ovo zvuči kao neka luksuznija zatvorska samica.

U cilju pružanja boljih uslova za spavanje u spavačkom turizmu drugi hoteli nude razne banjske terapije, skrininge sna, spa tretmane, meditaciju i fizičke vežbe. Ovo poslednje ima smisla, jer fizički umor najbolje uspava.

Treća vrsta hotela ima – pametne krevete, a po njihovim tvrdnjama radi se o dušecima koji „sviraju“ tihe i umirujuće zvuke kako bi gost hotela spavao k’o zaklan. Kada smo već kod dušeka, postoje hoteli čiji dušeci umesto zvuka ispuštaju određene vibracije kako bi uspavali goste.

Naravno, kao što se da pretpostaviti, neki hoteli upošljavaju hipnoterapeute i „stručnjake za san“.

Spavački turizam i wellnes turizam još 2019. godine vredeo je 639 milijardi dolara. Sama „industrija sna“ koja prodaje krevete, dušeke, jastuke i druge spavajuće rekvizite vredi i mnogo više, ali pitanje je koliko lošeg sna je zbog lošeg kreveta, a koliko je zbog nekog drugog uzroka koji čoveku ne da san na oči.

Kako spavate ovih dana?

PROČITAJ:  Stenice su postale ogroman problem u evropskim hotelima

Izvor: CNBC, Daljine.rs

Pratite nas na društvenim mrežama: Instagram, Facebook i Twitter i budite obavešteni o dešavanjima iz oblasti putovanja, turizma, ekologije i kulture.

Pretplati se
Obavesti o
guest

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare